God företagskultur
Många av våra kunder har verksamhet på olika orter och/eller i olika länder. De förväntar sig att vi arbetar på ungefär samma sätt och levererar samma goda service i hela koncernen. Att arbeta aktivt med en gemensam företagskultur är därför en viktig uppgift.
En gemensam plattform
Oavsett vad vi arbetar med förenas alla medarbetare i ambitionen att tillhandahålla god service till våra kunder. Vi ska vara smarta och fundera på hur vi kan bli bättre på det vi gör. Vår gemensamma ambition är att ständigt utveckla servicen till våra kunder. Förbättringsförslag och nya lösningar är något vi alla kan bidra med, och vi har därför infört ett gemensamt arbetssätt för att kunna ta tillvara på alla goda idéer.
Utgångspunkten i arbetet med vår företagskultur är våra tre ledstjärnor och vår gemensamma uppförandekod - Code of Conduct. Våra ledstjärnor är våra värderingar. De ligger till grund för hur vi agerar i vårt arbete – gentemot våra kunder och mot varandra.
Våra ledstjärnor
Coor är ett värderingsstyrt företag och våra ledstjärnor genomsyrar allt vi gör. Ledstjärnorna fungerar som vår kompass och vägleder oss i vårt dagliga arbete och i hur vi förhåller oss till varandra och våra kunder. De baseras på vad våra kunder uppskattar i serviceleveransen.
Vi ser lite längre
Att se lite längre handlar om uppmärksamhet och prioriteringsförmåga. Vi ska ligga steget före för att lösa problem innan de egentligen uppstår. Det gäller att tänka efter före.
Vi är lyhörda
Att vara lyhörd handlar om öppenhet och kommunikation. Vi ska vara öppna för synpunkter och idéer om hur vi kan utveckla eller förbättra oss själva eller vårt arbetssätt. Vi ska försäkra oss om att vi uppfattar ett budskap rätt. Det gäller också att tala och skriva så att andra förstår.
Vi skapar framgång
Att skapa framgång handlar om handlingskraft och förbättringsvilja. Vi får saker och ting gjorda helt enkelt. Vi är kreativa och hittar lösningar som är smartare och billigare - för oss och för våra kunder. Det vinner vi alla på.
Gemensamt förhållningssätt
Coors uppförandekod ålägger alla medarbetare att följa de lagar som reglerar verksamheten. Den omfattar också principer för hantering av konkurrensfrågor, intressekonflikter, miljö och arbetsmiljö, arbetsvillkor, konfidentiell information, gåvor och förmåner i Coors affärsrelationer samt förhållningssätt till kunder och leverantörer. I Coors uppförandekod slås bland annat fast att ingen medarbetare får diskrimineras på grund av ålder, kön, religion, sexuell läggning, politisk åsikt eller etnisk bakgrund.
Den självklara utgångspunkten är att inga överträdelser mot Coors uppförandekod får förekomma. För att det ska vara möjligt måste koden vara väl känd. Alla chefer ska därför årligen gå igenom Coors uppförnadekod med sina medarbetare som därefter läser igenom och skriftligen bekräftar att de förstått och åtar sig att följa principerna. Därefter görs en årlig uppföljning med alla medarbetare vid utvecklingssamtalen.
Coor Awards
Coor Awards är en utmärkelse som årligen delas ut till personer som har utmärkt sig inom de områden som är viktiga för oss på Coor för vår fortsatta framgång.
Lediga jobb
Coor skapar de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fulla av glädje. Har du också passion för människor och service? Utforska möjligheterna hos oss på Coor.