Ulf Wretskog

Hej, kompis!

Det är inte lätt att vara servicechef idag. För det första ska man behärska ett stort antal områden – från lokalvård och kontorsvaruförsörjning till fastighets- och energifrågor, säkerhetslösningar, avfallshantering och driftoptimering… Lägg därtill krav från olika delar av verksamheten. Krav, som inte sällan är motstridiga.

Å ena sidan företagsledningen, som vill ha kostnadsbesparingar och ökad effektivitet. Å andra sidan medarbetarna, som vill ha högre kvalitet och bättre service. Och slutligen: leverantörer som inte förstår sitt uppdrag och tar ansvar för sin verksamhet.

Vi förstår att det inte alltid är lätt. Men om det är någon tröst så vet vi att du inte är ensam. Under många år har vi diskuterat olika frågeställningar med hundratals servicechefer – i olika branscher. Så vi har faktiskt redan löst dina problem – fast åt en annan kund.

Vi har faktiskt redan löst dina problem – fast åt en annan kund.

Ulf Wretskog, VD, Coor Service Management i Sverige

Inom Coor finns lång erfarenhet av över 100 servicetjänster, och vi har ledande expertis inom många av dem. Vi vet hur man gör för att maximera och optimera de resurser du har. Vi vet hur man bäst koordinerar olika tjänster och var synergierna mellan tjänsterna finns. Vi vet var man hittar kostnadstjuvarna. Och vi vet hur man bygger upp ett bra och väl fungerande gränssnitt mot dina medarbetare.

Några av våra lösningar kan du läsa om här i Nova. I detta nummer tipsar vi om hur du kan tänka när du planerar verksamhetens säkerhetslösningar, vad du ska tänka på när du beställer lokalvård och vad som utmärker en bra personalrestaurang. Vill du ha mer inspiration eller diskutera vidare hoppas jag att du kontaktar oss. Vår uppgift är att göra ditt jobb enklare.

Stockholm i oktober 2013
Ulf Wretskog,Vd Coor Service Management i Sverige

Ulf Wretskog

Ulf Wretskog

VD, Sverige

+46 (0)10-559 59 40

ulf.wretskog@coor.com