Hantering av kundavtal med Arkinet e-arkiv
Med Arkinet e-arkiv från Coor kan din kundinformation från olika processer och system samlas i ett gemensamt digitalt e-arkiv. Utöver signerade avtalsoriginal kan annan kundrelaterad dokumentation – till exempel tilläggsavtal, fullmakter, reklamationer, e-postkonversationer, inspelade telefonsamtal och protokoll – arkiveras på ett ställe. Detta ger dina medarbetare en heltäckande bild av kundrelationen och underlättar hanteringen av kundärenden och förfrågningar.
Oavsett om informationen består av pappersdokument eller digitala filer, kan fakturor, serviceordrar, besiktningsprotokoll och leveransbekräftelser läggas till kundbilden i ditt e-arkiv. Alla dokument registreras med kundbegrepp som person- eller organisationsnummer, kund- eller medlemsnummer, tillsammans med relevant sökinformation.
Arkinet e-Arkiv kan kopplas ihop med Arkinet Ärende och Arkinet Dokument för snabb och korrekt hantering av kundärenden och avancerad dokumenthantering. Ett avtal kan upprättas direkt i systemet, med nödvändig metadata och ett unikt dokumentnummer registrerat vid skapandet. Påskrivna original skannas in och ID-numret tolkas automatiskt. Behörighetssystemet säkerställer att endast rätt personer har tillgång till rätt information.
Avtalsprocess för kundavtal
När kunden har signerat ett avtal, skickas det till Coor för skanning och indexering. Det fysiska pappersavtalet skickas för fysisk arkivering. Digitala signaturer skickas elektroniskt direkt till Arkinet för automatisk registrering. Inspelade samtal vid telemarketingförsäljning lagras som avtalsförbindelser. Signerade leveransbekräftelser skickas in fysiskt eller digitalt.
Oavsett hur avtalskedjan inleds, finner vi en väg för att digitalisera och samla in avtal och kunduppgifter. Nya avtal som behöver bearbetning läggs automatiskt in i ett arbetsflöde och en ärendekö, och dirigeras sedan till rätt enhet eller handläggare för omedelbar behandling. Vid behov av kompletteringar ger Coor stöd för återutskick av avtal till kunden.
Beställningar, förfrågningar, reklamationer och annan kundkorrespondens kanaliseras direkt till en gemensam ärendehantering, där handläggare hanterar ärendena i fördefinierade arbetsflöden. Den aktuella fördelningen av ärenden visas i rapporter.
När ett avtal registreras i Arkinet noteras även uppgifter om när avtalet löper ut. Den inbyggda larmfunktionen ser till att rätt person får veta när det är dags att omförhandla eller säga upp ett avtal.
Nyttoeffekter
Med Arkinet e-Arkiv får du ett väl strukturerat digitalt avtalsarkiv som sparar tid och pengar genom tydliga arbetsflöden.