Naseer började jobba på Coor 2020 som tekniker, och redan efter ett år fick han rollen som driftledare.
Hur kändes det när du fick veta att du vunnit Årets medarbetare?
– Det var verkligen överraskande, jag blev otroligt glad när jag fick den här nyheten från min chef Madjid. Han berättade att mitt hårda arbete gjort att många nominerat mig. Jag saknade ord, men när det sjönk in kändes det hedrande. Det hade inte varit möjligt utan stöttning från min chef och mina fantastiska kollegor. Vi har inte haft någon personalomsättning på fem år. Vi är som en familj, vi stöttar och hjälper varandra och har roligt på jobbet. Jag tycker mina kollegor är min största kraft. Vi har alla blomstrat, inte bara jag.
Vad tycker du är det roligaste eller mest givande med ditt jobb på Coor?
– Mina arbetsuppgifter är en blandning av administration och arbete ute på fältet, och jag tycker om mixen. Jag tycker Coor är mycket bra på att lära sina medarbetare att dom ska vara duktig på båda delarna. Jag har lång teknikbakgrund och har jobbat som tekniker sedan 2008. Det gör att jag kan se helheten, förstå systemen och lära upp kollegor. Alla maskiner jobbar på samma sätt, när man väl behärskar sina kunskaper inom maskinteknik hjälper det mycket. Man förstår sammanhanget och förmedlar sina kunskaper till kollegorna.
– När jag började här lade man även ut små jobb på entreprenad. Jag kände direkt att ”så här ska vi inte jobba”. Med stöd från min chef började jag själv ta mig an jobben och lära upp kollegorna, så att vi kunde göra mer själva. Där jag hade kunskaper delade jag med mig, och där jag saknade lärde jag mig från andra. På så sätt byggde vi upp en hel grupp som kompletterar varandra. När vi saknar kompetens tar vi in entreprenad, men annars löser vi det tillsammans. Det är vår chef Madjid som skapat den här starka teamkänslan.
Hur skulle du beskriva dig som kollega?
– Omtänksam, proaktiv och pålitlig. Jag är nästan alltid tillgänglig för kollegor och även för kunden. Ibland får jag samtal sent på kvällen och åker in. Jag gör det för min egen skull, så att jag kan sova gott, och för att det ger mig energi när jag kan hjälpa till. Mina små insatser, ibland bara tio–femton minuter, gör kunden nöjd och stärker Coors rykte. I slutändan bär jag Coors namn på min tröja, och det räknas när kunden kan säga: ”Coor-personal har varit här och fixat det här.”
– Jag tänker alltid positivt och försöker hitta lösningar i stället för problem. Jag hjälper alla, oavsett var de jobbar. Vi är One Coor. Varje jobb jag gör lär jag mig något nytt och delar med mig av kunskaperna. Jag minns när jag kom till Sverige och inte visste vad skruvmejsel hette, och nu ser jag hur mycket jag utvecklats.
– Jag var på en site där de inte kunde lösa ett problem. Jag fixade det och passade sedan på att gå en runda med dem och visa hur systemet fungerar, vilka vanliga problem som kan uppstå och hur man kan hantera små felsökningar och larm. Det tog bara tio–femton minuter, men gör stor skillnad.
September 2025