Möt våra medarbetare

”Att kunna hjälpa till är min drivkraft”

Nellie arbetar som Service Manager på Coor och har en roll där ingen dag är den andra lik. – Det bästa med jobbet är att känna att jag kan hjälpa till och att de jag hjälper blir så glada, berättar Nellie.

Porträtt på Nellie som bär en vit långärmad skjorta, ett halsband med ett hjärtformat smycke. Hon har håret utsläppt och ler mot kameran.

– Jag gör allt från att ta emot leveranser, hantverkare eller fylla på kuvert. Jag tar emot felanmälningar och beställer kontorsmaterial. Antingen löser jag saker själv eller så tar jag frågorna vidare.

Hon gillar variationen och möjligheten att hjälpa andra.

– Det bästa med jobbet är att känna att jag kan hjälpa till, och att de jag hjälper blir så glada. Är det något jag inte kan så hänvisar jag vidare. Tacksamheten att kunna hjälpa till är min drivkraft.

Rollen kräver multitasking och handlingskraft.

– Man måste vilja ge service och ha god simultanförmåga. Det är en alltiallo-roll och alla dagar ser olika ut. Man lär sig hela tiden och det dyker upp många olika situationer. Man behöver vara öppen för att hjälpa till, vara handlingskraftig och trevlig.

I början gjorde Nellie mycket själv för att skapa ordning.

– Jag har strukturerat upp kontorsmaterialrummet och serverrummet och märkt upp saker tydligt. Jag ser också över om något behöver åtgärdas och letar alltid efter möjligheter att förenkla eller förbättra.

Under tiden har ansvaret vuxit och Nellie har fått fler kontor som hon stöttar på distans.

– Jag hjälper till med beställningar och felanmälningar på andra kontor. Jag och min kollega i Östersund ska nu ta hand om alla informationsskärmar på alla kontor och se över leasingavtalen.

Trots att hon inte är ute på andra kontor själv, fungerar samarbetet med övriga organisationen bra.

– Vid sjukdom och semester backar vi upp varandra. Genom portalen tar den som jobbar emot ärendet och sköter admin på distans. Vi har varandras kontaktuppgifter och hjälper varandra. Jag märker att jag är Coor för jag har ett speciellt uppdrag här, men annars känns det som en helhet med Coor och kunden.

Oktober 2025