”Bra service är att ligga ett steg före”

Du har bara en chans att göra ett gott första intryck, så mottagandet av gäster är väldigt viktigt. Genom att ge riktigt bra service kan jag som receptionist sätta tonen för hela besöket.

För mig handlar det om att alltid ligga steget före – jag försöker se vad någon vill ha innan personen själv har hunnit formulera det. Det kan vara alltifrån att veta att det ska regna en eftermiddag och fråga kunden om han eller hon vill låna ett paraply, till hur man bemöter besökare när möten blivit försenade.

Jag är en väldigt social person och gillar att engagera mig i det mesta som sker på arbetsplatsen, så därför passar jobbet mig väl. Förutom att möta och ta hand om de besökare som kommer hit handlar mina dagar bland annat om att ta emot post och melj och se till att förfrågningar kommer till rätt person. När sitechefen är borta är det jag som har hand om frågor som gäller matsalen, receptionen och städningen.

Jag fungerar också som en kontaktpunkt för dem som arbetar i huset. Är det något som är fel eller trasigt så kommer personalen ofta till mig och anmäler det – då ser jag till att problemet följs upp. Jag gillar att det alltid finns något att göra och stort utrymme för att ta egna initiativ i mitt jobb. Det är också viktigt för mig att det händer saker, därför passar det mig att Coor ofta utvecklar och förändrar saker, vi vågar prova nya lösningar.   

Viktigast är dock att jag känner att jag blir sedd, både som medarbetare och kollega. Det blir jag här.