Affärsdriven säljare till Coor i Göteborg

Göteborg

Är du en affärsdriven säljare som bygger starka och förtroendefulla relationer och som vill vara med på Coors fortsatta framgång? Då har vi rätt utmaning för dig!
Vi söker nu en driven, lösningsorienterad och Göteborgsbaserad regionsäljare till vårt säljteam. Du får möjlighet att leda spännande säljprojekt i en stimulerande miljö och vara en central roll för Coors fortsatta tillväxt i Västra Sverige.

Om rollen
Tjänsten innebär att skapa attraktiva tjänstelösningar till nya kunder där du arbetar proaktivt för att utveckla affärsförslag utifrån kundens behov. Du skapar dig kännedom om vår marknad, bygger relationer och bearbetar nya potentiella kunder. Som säljare tillhör du ett ambitiöst säljteam om sju personer som alla arbetar med tillväxt och nya affärer. Teamet är geografiskt spritt med teammedlemmar i Malmö, Stockholm, Sundsvall och Umeå. Din arbetsplats är på Coors Göteborgskontor på Lilla Bommen 1 och du rapporterar till försäljningschefen som är stationerad i Stockholm.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Marknadsanalys och bevakning
  • Boka och genomföra kundbesök
  • Skapa anbud/offerter och besvara inkommande förfrågningar
  • Presentera anbud/offerter samt förhandla med kunder
  • Lämna över affärer till linjeorganisationen

Vår kandidat
Vi ser att du har relevant akademisk bakgrund och minst 5 års erfarenhet av tjänsteförsäljning inom B2B. Det är en fördel om du har erfarenhet från vår bransch, Facility Management, liksom att svara på upphandlingar/förfrågningar. Vi ser det som en självklarhet att du har lätt att uttrycka dig i både tal och skrift i på svenska såväl som engelska.
Vi söker dig som motiveras av att nå mål, som tar dig an uppgifter med stort engagemang och som har förmåga att skapa förtroendefulla relationer.

Personliga egenskaper
Som säljare har du förmåga att hantera olika typer av människor och situationer. Du arbetar självständigt i din region men kommer även ha mycket kontakt med övriga i säljteamet. Förutom att du är både lyhörd och pålitlig har du ett prestigelöst och lösningsorienterat förhållningssätt. För att trivas hos oss är du en positiv person med hög energi som har nära till skratt men också är professionell i ditt sätt att vara.  Vi ser att du är en person som vågar ifrågasätta på ett behagligt och förtroendeingivande sätt.
Du kommer att ha en självständig roll där du får en stor möjlighet till påverkan, både internt och externt. Du får möjlighet att själv planera din tid och kan även arbeta hemifrån.

Stämmer detta in på dig? 

Vi erbjuder
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder en marknadsmässig lön med avtalspension,  tjänstebil, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag. 

På Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten. För dig som nyanställd har vi ett introduktions- och utbildningsprogram för att du ska få en bra start på din nya arbetsplats.

Kontaktuppgifter och övrig information
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Sandra Dahl på telefonnummer 010-559 71 89. Urval och intervjuer genomförs löpande och så snart vi hittat våra stjärnor kan annonsen komma att stängas ner, så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Coor Coor är en av Nordens ledande serviceleverantörer inom facility management (FM). Vi samordnar, utför och utvecklar olika tjänster i och omkring en fastighet. Ambitionen är att leverera marknadens smartaste och mest utvecklade erbjudande – vi kallar det Service med IQ. Bland kunderna finns större och mindre verksamheter i många sektorer, såväl privata som offentliga. Coor bedriver verksamhet främst i Norden, men har också viss närvaro i Belgien och Estland.

Ansök