• Kontakt
  • Språk / Site

    Språk

    Våra siter

Affärsutvecklare med fastighetskompetens

Ansök

Är du en person som arbetar med eller vill arbeta med affärsutveckling med fokus på fastighetsaffärer? Då kan detta vara rollen för dig!

Som affärsutvecklare kommer du att vara med och bidra till Coors tillväxtmål inom fastighetsservice. Detta innebär att du dels kommer driva vissa mindre anbudsprocesser från ax till limpa (projektledning, kalkyl, sammanställning, presentation), men också vara en viktig del i de större centrala projektteam som driver mer omfattande case. Du kommer att arbeta inom Operations Development inom Coor Property Center of Excellence.

Om rollen
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att

  • Projektleda anbudsprocessen, ansvara för och upprätta ett komplett anbud
  • Kalkylera och prissätta anbud inom fastighetsservice
  • Vid behov hjälpa Coors centrala affärsutveckling med detaljfrågor och beskrivning av hur Coor levererar fastighetsservice med kundens krav som utgångspunkt
  • Delta i Coors utveckling av fastighetsserviceområdet 

Vad söker vi?
För att trivas i rollen söker vi dig som har förmågan att utifrån kundens förfrågan, förstå vad kunden efterfrågar och sätta ihop ett komplett anbud. Detta innebär att utifrån förfrågningsunderlaget, ihop med den egna kunskapen inom fastighetsservice, kunna sätta ihop ett attraktivt anbud som innehåller det som kunden efterfrågar, med rätt kvalitet och pris. För att lyckas behöver du tycka om att ha kundkontakt, då vi ofta behöver ställa frågor till kunden och även ibland leda kunden till det som kunden har haft svårt att beskriva i förfrågan.

Det här är en roll för dig som gillar att arbeta självständigt och har en hög analytisk förmåga. Du har flerårig erfarenhet av fastighetsservice utifrån ett leveransperspektiv och förstår vilka resurser och kompetenser som krävs för att utföra de efterfrågade tjänsterna. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevant område med inriktning på fastighet, industri eller motsvarande erfarenhet. Erfarenhet från anbudsarbete är meriterande, men framförallt söker vi förmågan att översätta kundbehov till ett attraktivt erbjudande, som kommer generera såväl hög kundnöjdhet som en hållbar affär.

Du behöver ha god kunskap i engelska då förfrågningar ibland är skrivna på engelska, men framförallt behöver du mycket god kunskap i svenska då våra anbud håller hög kvalitet. Rollen kräver även en god datavana, framförallt kunskaper i Word och Powerpoint och gärna mycket goda kunskaper i Excel, då många kalkyler görs i avancerade mallar.

Coors huvudkontor är placerat i Kista utanför Stockholm, men det finns möjlighet till placering på annan ort för rätt kandidat.

Vad erbjuder vi?
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas. Du blir en viktig person i vårt team med specialister.

Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. För dig som nyanställd har vi ett introduktionsprogram för att du ska få en bra start på din nya arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag. 

Ansökan
Ansök så snart som möjligt, då urval och intervjuer görs löpande.

Har du frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Carl Hallgren Lundberg, tel 070 – 675 84 32.

Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Coor har utsetts till ett av Sveriges Karriärföretag 2021 av Karriärföretagen.

Ansök