Sök
Språk / Site

Språk

Våra siter

  • Kontakt
  • Språk / Site

    Språk

    Våra siter

Sök

Compensation & Benefit specialist till Coor

Ansök

Stockholmsområdet

Vill du arbeta i ett tillväxtföretag inom Facility Management där vi ser medarbetarna som vår största tillgång och stöttar varandra till framgång?

Till vår HR-avdelning som i Sverige består av drygt 40 medarbetare söker vi nu en Compensation & Benefit specialist som genom sina kunskaper kommer inneha en strategisk roll som bidrar till att framarbeta och implementera Coor Sveriges lön- och förmånsstrategi. Till det arbeta med att stötta chefer och kollegor till att vara i framkant när det gäller ersättningar och förmåner.

Om rollen
Som Compensation & Benefit specialist arbetar du nära verksamheten och HR- teamet på strategisk, taktisk och operativ nivå. Omvärldsbevakning blir en viktig uppgift för att kunna skapa konkurrenskraftiga ersättningspaket och att vara uppdaterad på marknadens och Coors rådande löneläge för att kunna ge konsultativ hjälp vid lönesättning.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvar:

  • Självständigt leda, driva och utveckla Compensation & Benefit området inom ramen för affärsplan, riktlinjer, policys och beslut från HR's ledningsgrupp.
  • Utarbeta befattningsbeskrivningar, befattningsanalyser, arbetsvärderingar och befattningsklassificeringar
  • Ansvara och genomföra periodiska revisioner och förbereda rapporter såsom lönerevision, lönekartläggning och benchmarking.  
  • Initiera, delta och driva andra HR-relaterade projekt inom ramen för Compensation & Benefit, som t.ex EU:s direktiv om lönetransparens och insyn i lönesättning.
  • Ansvara för rapporter och framtagning av relevanta nyckeltal kopplat till HR och Compensation & Benefit.
  • Samarbeta med övriga funktioner inom HR och chefer för att säkerställa ett konsultativt och lösningsfokuserat stöd i Compensation & Benefits frågor.
  • Tillhandahålla professionell HR rådgivning vid upphandling och anbud.
  • Ansvara för kollektivavtal enligt fördelning.
  • Tillsammans med fackliga parter värna om goda relationer sinsemellan och säkerställa att uppsatta rutiner och arbetssätt efterlevs.

Du rapporterar till Head of HR Business Partner (HR-chef) och tillhör, förutom HR Sverigeteamet, ett HR Business Partnerteam om 10 personer. Din placering är på Coors huvudkontor i Kista. Tjänsten är på heltid och vi har ett flexibelt sätt att se på arbetsplatsen, men vi bygger vår kultur starkare genom att ses, så två till tre dagar per vecka ser vi dig gärna IRL.  

Vår kandidat 
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom kvalificerat HR-arbete där förmåner och ersättningar varit en del av ditt arbete och som du nu är redo att ta ett helhetsansvar för och axla på fulltid. Du har tidigare lett och drivit lönerevisionsprocesser, om du dessutom gjort det i en större organisation så är det meriterande. Vi ser gärna att du också har erfarenhet från att tagit fram, utvecklat samt implementerat processer och verktyg inom lön, förmåner och ersättningar. Du är van att hantera fackliga förhandlingar och har en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska och engelska. Dessutom har du en stor vana att arbeta i olika system och Office program.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad, noggrann och gilla att följa upp statistik och rapporter. Du har en analytisk förmåga med affären och medarbetaren i fokus. Vidare är du initiativrik, drivande och gillar att arbeta i en miljö som ständigt förändras. Som person är du duktig på att skapa förtroende med långsiktiga relationer och du trivs med många kontaktytor. Du har lätt för att samarbeta, samtidigt som du på ett handlingskraftigt och självständigt sätt driver processer och arbete framåt.

Stämmer detta in på dig?

Vi erbjuder
Som HR Business Partner på Coor får du arbeta i en miljö som kännetecknas av en öppen, hjälpsam, och välkomnande miljö med både omtänksamma och kunniga kollegor. Du blir en del av en större HR organisation i ett bolag som är på stark tillväxt och där du har en roll med möjlighet att påverka Coors framtida framgång. Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats.

Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön, arbetstidsförkortning och friskvårdsbidrag. På Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja dig fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten.

Kontaktuppgifter och övrig information
Urvalet pågår löpande så skicka därför in din ansökan snarast möjligt. Tjänsten är en heltidstjänst och tillträde sker efter överenskommelse. Coor tillämpar alltid 6 månaders provanställning.

För frågor kring rollen kontakta rekryterande chef Terese Pettersson, terese.pettersson@coor.com.

Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2022 enligt Karriärföretagen.

Ansök