Stockholm
Har du ett stort intresse för fastighetsdrift och vill arbeta på Nordens ledande Facility Management bolag? Coor arbetar utifrån visionen att förvalta och utveckla fastigheter för framtiden. Gillar du att arbeta med siffror och analys i kombination med hållbarhet och miljö- då kan detta vara rollen för dig!
Om tjänsten
Som Cost Calculation Manager kommer du att tillhöra Property Service Development som är en del av Group Operations Development. Property Service Development arbetar med kalkyl, konceptutveckling samt processer och metoder. Inom kalkyl kommer du ha en viktig och central roll när det gäller företagets kostnadskalkyler gällande Coors fastighetsrelaterade tjänster. Tjänstens primära ansvar är att driva kostnadskalkylen i samband med nya upphandlingar och omförhandlingar av fastighetsdrift- och underhållsuppdrag.
I detta ansvar ingår det exempelvis att:
- Äga och driva kalkylen i sin helhet
- Räkna fram en kostnadskalkyl och anpassa den efter kundens behov
- Bidra med kunskap kring hur leveransen ska gå till gällande tid, resurser och kompetenser
- Ge input till övriga organisationen gällande fastighetstekniska frågor
- Driva utveckling av kalkylmetoden
Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll krävs det att du har en god förståelse för tekniskt underhåll av kommersiella och industriella fastigheter. Du har minst 8-10 års erfarenhet av en fastighetsrelaterad roll där du erhållit god kunskap inom fastighetsteknik och gärna arbetat i en ledande roll i några av dessa år. Har du tidigare arbetat med att räkna på fastighetsrelaterade drift- och underhållsuppdrag är det också intressant.
Du har en tydlig struktur och har goda kunskaper i Excel. Utöver detta uttrycker du dig väl i tal och skrift på engelska och svenska eller något av de skandinaviska språken.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker efter dig som är analytisk och lägger stor vikt vid noggrannhet och hög kvalité i ditt arbete. Du drivs och motiveras av eget ansvar och är duktig på att prioritera rätt för att uppnå tydliga deadlines. För att vara framgångsrik i rollen är du kreativ och kommer gärna med förslag på hur företaget kan förbättra och effektivisera arbetsmetoder. Utöver detta är du en lagspelare som har förmågan att kommunicera och uttrycka dig på ett serviceinriktat och ödmjukt sätt. Nyfiken, lojal och affärsmässig är egenskaper som vår kund värderar högt.
COORs huvudkontor är beläget i Kista. Rollen innebär 2–3 resdagar per månad.
Bakgrundskontroll kommer att genomföras.
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar COOR med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. ANSÖK HÄR!
Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Charlotte Wahlström på 08-120 50 428. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Sökord: facility management, fastighetsteknik, fastighetsdrift, teknisk förvaltare