Gruppchef Security Center, Stockholm

Stockholmsområdet

Coor Säkerhet är en engagerad, trevlig och tätt sammansvetsad enhet med experter och specialister inom säkerhet. Vill du leda två team inom säkerhetsteknik och kundsupport?

Om rollen
Som gruppchef i Security Center kommer du att leda och utveckla två team på totalt ca 20 personer med lång erfarenhet inom säkerhetsteknik och säkerhetsadministration.

Placeringen är på Coors huvudkontor i Kista där vi sitter i lokaler specialanpassade för vår verksamhet. Vi sitter tillsammans med andra specialister inom säkerhetsområdet t.ex. IT-tekniker, projektledare och vårt bevakningsbolag Addici. Våra kunder är några av Sveriges största företag med högt ställda säkerhetskrav.

Exempel på teamens arbetsuppgifter är supportfrågor, felsökning, konfigurering av system samt att hantera felanmälningar och beställningar.

Din roll som gruppchef innebär att:

  • Stötta och utveckla teamen och säkerställa rätt kompetens
  • Se till att det finns ett bra supportflöde genom verksamheten
  • Ta fram och implementera effektiva arbetssätt och processer
  • Bygga en stark relation till slutkund och ansvara för teamets leveranser
  • Följa upp ekonomi i form av månadsbokslut och löpande arbete

Som gruppchef kommer du att ingå i ledningsgruppen för Coor Security Center. Du kommer också att arbeta tätt ihop med chefer och medarbetare i övriga delar av Coor Säkerhet för att uppnå en god helhetsleverans till kunden.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven person som tycker om att skapa ordning och reda. Du är bra på att leda och motivera din personal och har lätt för att skapa goda relationer med kunder och kollegor. Du är lösningsorienterad, har god analytisk förmåga och tycker om att leda förbättringsarbete.

I ditt arbete är du van att själv prioritera och ta ansvar. Du är en serviceinriktad och flexibel lagspelare. Du är strukturerad, noggrann, stresstålig och proaktiv med en helhetssyn.

Din bakgrund
Du har tidigare haft personalansvar och är van att driva grupper inom kund- eller IT-support. Vidare har du haft kundansvar och kan omvandla kundens behov till lösningar, samt är van att tolka avtal och göra ekonomiuppföljning.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du kan Officepaket och har god vana av att skriva rapporter, utföra analyser samt av att ta fram presentationer.

Kontaktuppgifter och övrig infomation
För mer information vänligen kontakta anställande chef Cecilia Liljedahl, 010-559 52 13 från den 10 augusti. Urval genomförs löpande och intervjuer påbörjas i september.

 

Ansök