• Kontakt
  • Språk / Site

    Språk

    Våra siter

HR Business Partner med affärsintresse

Ansök

Stockholmsområdet

Är du en person som delar vår "Passion for People"? Trivs du med omväxlande arbetsuppgifter och vill vara med att fortsätta utveckla Coors HR-arbete i en snabbt växande organisation tillsammans med 20 professionella kollegor inom HR? Då är det här en roll för dig! Till vår HR-avdelning som består av 20 medarbetare söker vi nu en HR-ansvarig.

Om rollen 
Som HR-ansvarig arbetar du både strategiskt och operativt i nära samarbete med chefer inom affärsenheten. Dina arbetsuppgifter kommer ett spänna över hela HR-området som innefattar exempelvis: 

  • organisations- och bemanningsfrågor
  • ledar-/kompetensförsörjning 
  • facklig samverkan
  • lag- och avtalsfrågor 
  • arbetsmiljö 
  • strategiska utvecklingsfrågor
  • projekt inom HR-området  

Som HR-ansvarig har du också en viktig roll att spela i affärsenhetens ledningsgrupp där du är drivande i HR-frågorna, men också involverad i andra affärsrelaterade frågor. 

Du rapporterar direkt till HR-chefen för Sverige. 

Vår kandidat 
Vi söker dig som har en utbildning inom HR-området och har arbetat brett med HR-frågor. Därför tror vi att du har minst 5 års erfarenhet från kvalificerat HR-arbete. Det är meriterande med egen linjechefserfarenhet. Vi värdesätter en god arbetsrättslig kunskap, förhandlingsvana och starkt intresse för organisations-, ledar- och kompetensförsörjningsfrågor.

Personliga egenskaper 
För att trivas i rollen behöver du ha ett affärsmässigt tänk och ett genuint intresse för verksamheten. Vidare kan du arbeta självständigt, är initiativrik, drivande och gillar att arbeta i en miljö som ständigt förändras. Som person är du duktig på att skapa förtroende, har lätt för att samarbeta samtidigt som du på ett handlingskraftigt sätt driver processer och arbetet framåt. 

Vi erbjuder 
Som HR-ansvarig på Coor får du arbeta i en öppen, hjälpsam och välkomnande miljö med både omtänksamma och kunniga kollegor.  Vi erbjuder förmåner såsom ex. föräldralön, arbetstidsförkortning och friskvårdsbidrag.  

På Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten. 

Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde under hösten 2021.

Kontaktuppgifter och övrig information 

Vi kommer att kalla till intervjuer i augusti efter semesterperioden, men skicka gärna din ansökan redan nu! 

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta tf. HR-chef Tobias Hultman från vecka 31 på telefonnummer 010-5595135. 

Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Coor har utsetts till ett av Sveriges Karriärföretag 2021 av Karriärföretagen.

Ansök