Service avgörande för upplevelsen
Även service är en viktig del av ett kontor dit medarbetarna väljer att åka. Det handlar inte bara om att ha bra och ändamålsenliga ytor utan om en helhetsupplevelse där service och olika efterfrågade tjänster har en viktig roll.
− I årets undersökning uppger medarbetarna att mat och dryck är de tjänster som kan locka dem tillbaka till kontoret. Möjligheten till en vällagad måltid i kontrast mot hemmakontorets ofta torftiga luncher, eller en god kaffe tillredd av en barista är sådant som förhöjer arbetsdagen, säger AnnaCarin Grandin.
Det moderna kontoret är flexibelt, anpassat för hybridarbete, utgår ifrån medarbetarnas behov och sätter både fysisk och psykiskt välmående i centrum.
− Kontoret kommer fortsätta vara den plats dit vi går för gemenskap, givande arbetspass och småprat vid kaffemaskinen. Jag är övertygad om att kontoret även i framtiden kommer vara den plats där bolag byggs, stora idéer föds och livslånga vänskapsband bildas, säger AnnaCarin Grandin.