Employee relaxing on a chair while having a coffee at a workplace | Coor

Vad är den digitala arbetsplatsen?

Den digital arbetsplatsen har blivit ett allt hetare samtalsämne i spåren av covid-19-pandemin som även har accelererat flera nya trender i samhället. Däribland ett ökat behov och intresse av distansarbete och framtidens digitala kontor.

Framtidens arbetsplats kommer inkludera allt mer distansarbete och det nya normala förväntas bli att arbeta hemma i genomsnitt två dagar i veckan.

Den digitala arbetsplatsen bygger på konceptet av att det finns en virtuell tvilling till den fysiska arbetsplatsen. Den behöver designas och förvaltas precis som en fysisk arbetsplats för att säkerställa produktivitet, engagemang och goda arbetsförhållanden och hälsa.  

Den digitala arbetsplatsen bygger på tre principer:

  • Att sätta människan först
    Den direkta påverkan och stödet för anställda är det som gör konceptet av den digitala arbetsplatsen viktig.
  • Ett teknologiskt lager
    Teknologiska produkter och utvecklingar driver förändringar i ett företags dagliga verksamhet som innebär nya möjligheter såväl som utmaningar.
  • Hantering och design
    Att proaktivt utveckla den digitala arbetsplatsen innebär att närma sig den i sin helhet och koordinera mellan teknologi, processer och i förhållande till människor.

De fem dimensionerna av en digital arbetsplats

Den digital arbetsplatsen innefattar funktionaliteter och lösningar inom fem olika dimensioner:

  1. Kommunikation och engagemang för anställda
  2. Samarbete
  3. Hitta samt dela information och kunskap
  4. Företagstillämpningar (Ex: olika typer av processverktyg eller självbetjäning för anställda)
  5. Agilt arbete – möjligheten att vara produktiv när och vart som helst

Vad krävs för att skapa en digital arbetsplats?

För att ovan fem dimensioner ska kunna etableras och utvecklas krävs:

  1. Strategisk planering
  2. Drift- och operativ utveckling
  3. Proaktivt integrationsstöd
  4. Högkvalitativ användarupplevelse
  5. Robust, säker och flexibel teknologi

Hur kan Coor hjälpa till?

Coor kan stödja er genom hela processen från start till mål att utveckla en digital arbetsplats enligt ovan krav. Antingen som en skräddarsydd helhetslösning, eller stöd för att etablera eller utveckla enskilda delar.

Vi är med er hela vägen och hjälper med idéframtagning, analys, planering, implementering och uppföljning – utifrån verksamhetsbehov och förutsättningar – oavsett var i förändringsresan ni är.

Våra lösningar för den digital arbetsplatsen

Coor Smart Solutions är vår tjänst som innefattar flera lösningar för ett smart kontor och den digitala arbetsplatsen. Notera att inte alla lösningar inom Smart Solutions är digitala.

Nedan är ett par exempel på våra digitala lösningar som ingår i vår tjänst Smart Solutions:

  • Coor My Workplace
    Coor My Workplace är en app där ni och alla medarbetare får snabb och enkel tillgång till en rad olika tjänster direkt i mobilen. I appen kan ni: se i realtid vilka ytor och mötesrum som är tillgängliga, kommunicera med medarbetare, göra felanmälningar, hitta parkering och boka cykelservice.
  • SmartMeetings
    Coor hjälper er komma igång med virtuella videomöten av hög kvalitet med den senaste teknologin i branschen. Vi erbjuder portabla system som ni snabbt och enkelt kan sätta upp inför videomötet såväl som skräddarsydda lösningar att designa och bygga ett rum helt ägnat åt möten både på distans och på plats.
  • SmartArchive
    Vi erbjuder digital arkivering för att ge er verktygen för att skapa en informationssäker och organiserad digital arbetsplats. Ni får en plats att lagra alla era dokument på ett säkert ställe som ni snabbt och enkelt kan konfigurera efter era behov gällande behörighet och delning.

Kontakta Coor för mer information om våra lösningar och hur vi arbetar med den digitala arbetsplatsen.

Kontakta oss

Integritetspolicy

Vi har uppdaterat vår sekretesspolicy för att underlätta för dig att förstå vilken information vi samlar in och varför vi samlar in den. Vi har gjort dessa uppdateringar eftersom nya datasäkerhetsbestämmelser (GDPR) trädde i kraft den 25 maj i Europeiska unionen.

Samtycke till behandlingen av personuppgifter
Personuppgifterna vi samlar är data som tillhandahålls av dig när du fyller i ett kontaktformulär eller prenumerationsformulär på Coors webbplatser. Det är ditt fullständiga namn, din e-postadress och ditt telefonnummer eller postadress (om det finns).

Vad är ändamålet med behandlingen av dina personuppgifter?
Dina personuppgifter behövs för att vi ska kunna skicka ut det material du uttryckt intresse för; det kan vara press-releaser, nyheter, och nyhetsbrev. Vi använder även personuppgifter för att kunna kontakta dig personligen i det fall du fyllt i ett kontaktformulär.

Vad är den lagliga grunden för behandlingen av dina personuppgifter?
Behandlingen av dina personuppgifter grundas på att du har samtyckt till behandlingen. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke genom att maila oss på info@coor.com

Information om behandlingen av dina personuppgifter
Vi har genomfört lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter mot bland annat förlust eller olaglig tillgång. Antalet personer med tillgång till dina personuppgifter är begränsade. Endast personer som är associerade med den Coor-webbplats du besökt med som behöver behandla dina personuppgifter i enlighet med ovanstående syften kommer att ha tillgång till dina personuppgifter.

Vi kan också dela dina personuppgifter med andra koncernföretag och leverantörer och affärspartners som utför tjänster på våra vägnar (till exempel servicetekniker från olika leverantörer, till exempel vid felmeddelande om en kaffemaskin).

Dina personuppgifter kan överföras till ett tredjeland, det vill säga ett land utanför EU / EES, i samband med Coors användning av de molnbaserade tjänsterna Office 365 som tillhandahålls av Microsoft Ireland Operations Limited ("Microsoft").

När Microsoft tillhandahåller Office 365-tjänster, hanterar Microsoft kunddata (till exempel e-post, filer) i datacentraler inom EU (för närvarande: Dublin (Irland) och Amsterdam (Nederländerna). Men som en integrerad del av levererar Office 365-tjänsterna, kan vissa begränsade personuppgifter också behandlas i tredjeländer (för närvarande är sådana andra uppgifter huvudsakligen bearbetade i USA och i Kanada). Microsoft har engagerat underleverantörer för sådan databehandling utanför EU och EES.

För att uppfylla tillämpliga dataskyddskrav har Coor genomfört ett databehandlingsavtal med Microsoft och dessutom ingått standardavtalsklausuler ("EU-modellklausuler") med Microsoft. Alla Microsoft-underleverantörer som behandlar personuppgifter i samband med Office 365-tjänsterna är engagerade av Microsoft i enlighet med artikel 11 i EU-modellklausuler.

Dina personuppgifter som används för serviceförfrågningar sparas tills vi inte längre behöver det för att kunna uppfylla din förfrågan.

Dina rättigheter
Du har rätt att veta vilken av dina personuppgifter som behandlas om dig och att be om en kopia av sådan information. Du har rätt till rättelse av felaktiga personuppgifter om dig och i vissa fall begära radering av dina personuppgifter (till exempel om du tar tillbaka ditt samtycke). Dessutom har du rätt att invända mot viss behandling av dina personuppgifter och begära begränsning av behandlingen av dina personuppgifter. Observera att begränsning eller borttagning kan leda till att vi inte kan uppfylla våra åtaganden. Du har också rätt att ta emot personuppgifterna om dig i maskinläsbart format samt att skicka dessa data till en annan datakontrollant.

Om du har några invändningar eller klagomål med hur vi behandlar dina personuppgifter har du rätt att anmäla detta till Säkerhetsverket som är tillsynsmyndighet för vår behandling av personuppgifter.

Om du har frågor om hur vi behandlar personuppgifter om dig, är du välkommen att kontakta oss på info@coor.com.

 

GDPR