Coor tecknar nytt avtal med Tele2

Coor tecknar nytt avtal om leverans av arbetsplatsservice med Tele2. Uppdraget sträcker sig över 3 år med möjlighet till förlängningar och gäller serviceleverans till Tele2:s kontor och arbetsplatser över hela landet.

Avtalet med Tele2 avser arbetsplatstjänster så som bland annat lokalvård, receptionstjänster, vaktmästare, servicevärdar/värdinnor och kaffe. Uppdraget har ett sammanlagt värde om cirka 30 MSEK per år.

 

-          Tele2 har moderna arbetsplatser för den uppkopplade medarbetaren och det är ett spännande uppdrag för Coor. Vi har sedan tidigare ett samarbete med Tele2 och nu får vi möjlighet att fortsätta utveckla vår leverans, säger Magnus Wikström, vd Coor i Sverige.
 

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:


Magnus Wikström, vd Coor i Sverige 

magnus.wikstrom@coor.com eller 010 559 50 95

 

Sofie Schough, kommunikationschef, Coor i Sverige

sofie.schough@coor.com eller 010 559 59 83

 

 

 

Som ledande facility management-leverantör, främst inriktad mot integrerade och komplexa helhetsuppdrag (IFM), är Coor med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Coor erbjuder specialistkompetens inom arbetsplatsservice, fastighetsservice och strategiska rådgivningstjänster. Vi skapar värde genom att utföra, leda och effektivisera kundernas serviceverksamheter, så att våra kunder kan fokusera på vad de gör bäst.

 

Bland Coors kunder finns ett stort antal större och mindre företag och offentliga verksamheter i Norden, bland annat ABB, AB Volvo, Aibel, DNV-GL, Ericsson, Equinor, ICA, NCC, PKA (Danska Polisen, Kriminalvården och Åklagarmyndigheten), Saab, Sandvik, SAS, Telia Company, Trafikverket, Vasakronan och Volvo Cars.

 

Coors verksamhet startade 1998 och är sedan 2015 noterat på Nasdaq Stockholmsbörsen. Coor tar ansvar för den verksamhet som bedrivs i förhållande till kunder, medarbetare och ägare, men också för hur den påverkar samhället och miljön i ett bredare perspektiv. Läs mer på www.coor.se