Coor vinner i SM i telefoni och kundservice

Coor försvarar sin titel och vinner klassen ”Färre än 2.000 anknytningar” i årets SM i telefoni och kundservice.

SM i telefoni & kundservice startades 1992-93 och är en prestigefull tävling i branschen. Under tävlingsperioden ringer professionella undersökare 200 samtal till vardera deltagande företag, samtalen bedöms efter den upplevda kvaliteten på kundservicen.

Tillsammans med vår kund Telia Company stod Coor som segrare i en av klasserna i 2016 års SM i telefoni och kundservice. Motiveringen löd:

Bemötandet hos telefonisterna i den vinnande växeln i klassen Färre än 2000 anknytningar, håller en otroligt jämn och hög nivå. De är pigga och glada och ser raskt till att samtalen kopplas till den re-spondent som efterfrågas. Liksom förra året står Telia Company högst på pallen.

- Vi har en helt otrolig grupp med telefonister i Borlänge. De är så engagerade och ambitiösa. De jobbar hela tiden med kvaliteten i samtalen och släpper inte fokus. Jag är mycket stolt över vad vi har åstadkommit, säger Maria Sjödin, sitechef Coor telefoni i Borlänge.

- Jag är imponerad över att vi försvarar vår vinst sedan förra året. Det finns en stor yrkesstolthet inom Coor Telefoni och en vilja att alltid göra det lilla extra för våra kunder, säger Johan Classon, kontraktschef Coor telefoni. Under de senaste åren har vi växt vår telefoniverksamhet och den här vinsten är ett kvitto på att vi har lyckats växa verksamheten med bibehållen kvalitet. 

Prisceremonin ägde rum 25 januari 2017 i Stockholm.

Mer information, pressbilder etc finns på www.coor.com. För ytterligare information, kontakta:

Johan Classon, Kontraktschef, Coor telefoni 
+46 10 559 51 62
johan.classon@coor.com

Maria Sjödin, Sitechef, Coor telefoni i Borlänge 
+46 10 559 75 10  
maria.sjodin@coor.com

Sofie Schough, Kommunikationschef, Coor i Sverige 
+46 10 559 59 83
sofie.schough@coor.com