Coor i nytt telefoniuppdrag åt Karolinska Universitetssjukhuset, Locum och Stockholms Läns Sjukvårdsområde

Coor har vunnit uppdraget att leverera telefonisttjänster till Karolinska Universitetssjukhuset, Locum och Stockholms Läns Sjukvårdsområde. Det nya avtalet innebär ett förnyat förtroende då Coor har levererat dessa tjänster sedan april 2015.

Avtalet, som är värt ca 15 MSEK per år, startar i april 2019 och gäller under två års tid med möjlighet till ytterligare förlängning.

Coor bemannar lokaler i Solna och Huddinge och levererar telefonisttjänster 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. Beräknat antal samtal per år uppgår till 2 000 000, vilket gör affären till en av de största telefonistuppdragen i Sverige.

-       Coor har ansvarat för denna leverans sedan 2015 och vi är stolta över att få förnyat förtroende. Telefoniuppdraget åt Karolinska Universitetssjukhuset, Locum och Stockholms Läns Sjukvårdsområde sammantaget med Region Uppsala och leveranserna till Region Skåne, Region Dalarna, Region Jämtland Härjedalen och Region Gävleborg befäster Coors starka position som leverantör av högkvalitativa telefonisttjänster, säger AnnaCarin Grandin, VD Coor i Sverige.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

AnnaCarin Grandin, VD Coor i Sverige
annacarin.grandin@coor.com eller +46 10 559 57 70

Sofie Schough, kommunikationschef, Coor i Sverige
sofie.schough@coor.com eller + 46 10 559 59 83