Coors kundmagasin Smarter Worklife nominerat till Svenska Designpriset 2019

Magasinet Smarter Worklife är nominerat i det prestigefyllda Svenska Designpriset. Svenska Designpriset är en tävling för bästa grafiska design och kommunikation. Röstningen pågår mellan den 2 och 9 september.

I Smarter Worklife får Coors kunder läsa om framtidens arbetsliv. Här finns nyheter och inspiration kring sådant som gör arbetslivet smartare, roligare och mer hållbart.

- Tidningen har fått väldigt fint mottagande hos våra kunder och vi har nått ut till nya och fler målgrupper än vi gjort tidigare, säger Magdalena Öhrn, kommunikationsdirektör på Coor.

Coor är en av Nordens ledande facility management-leverantörer, och erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt.

- Kundtidningen Smarter Worklife har som syfte att beskriva och berätta vad ett modernt arbetsliv handlar om på ett inspirerade och lättillgängligt sätt. Från att ha haft en mer traditionell företagspresentation i tryckt folderformat i form av en broschyr satsade vi förra året på att utveckla detta magasin. Därför är vi extra glada att Smarter Worklife är nominerat till Svenska Designpriset 2019 i kategorin redaktionellt, kundtidning, fortsätter Magdalena Öhrn.

Magasinet är inte bara en tryckt utgåva utan ligger till grund för vidare kommunikation – i sociala medier, i nyhetsbrev, på hemsidor och kring olika evenemang.

Mellan 2 och 9 september får allmänheten rösta på sin favorit bland de nominerade på www.svenskadesignpriset.se.

För ytterligare information kontakta:

Magdalena Öhrn, Kommunikationsdirektör, Coor

+46 10 559 55 19

magdalena.ohrn@coor.com

Om tävlingen - http://www.designpriset.se/

Beställ Smarter Worklife här - https://www.coor.se/kunskap/smarterworklife/

Coor är en ledande facility management-leverantör i Norden, inriktad främst mot integrerade och komplexa helhetsuppdrag (IFM). Coor erbjuder specialistkompetens inom arbetsplatsservice, fastighetsservice och strategiska rådgivnings­tjänster avseende utveckling av kundernas serviceverksamhet. Coor skapar värde genom att utföra, leda, utveckla och effektivisera kundernas serviceverksamheter så att de över tid stödjer kundernas kärnverksamhet optimalt. Bland kunderna finns ett stort antal större och mindre företag och offentliga verksamheter i Norden, bland annat ABB, AB Volvo, Aibel, Det Norske Veritas, E.ON, Ericsson, EY, NCC, Politiet (danska polisen), Saab, Sandvik, SAS, Equinor, Telia Company, Trafikverket, Vasakronan och Volvo Cars.

Coor startade sin verksamhet 1998 och är sedan juni 2015 noterat på Nasdaq Stockholms-börsen. Coor tar ansvar för den verksamhet som bedrivs i förhållande till kunder, medarbetare och ägare, men också för hur den påverkar samhället och miljön i ett bredare perspektiv.