Coor tar över restaurangverksamheten på Telias huvudkontor i Solna

Coor har tecknat nytt avtal om leverans av mat och dryck till Telias huvudkontor i Solna. Från den 4 juni ansvarar Coor för restaurangserveringen.

Med ett skräddarsytt koncept för matupplevelser tar Coor över driften av restaurang samt café/bistro på Telias huvudkontor i Solna från tidigare restauratör.

Coor levererar arbetsplatsservice till Telia Company i Norden sedan mer än tio år tillbaka. Att samarbetet nu utökas med mat och dryck gör att Coor i ännu större utsträckning kan stödja Telia i ambitionen att skapa en god arbetsplatsupplevelse.

- Det är mycket glädjande att vi får förtroendet att leverera restaurangservice till Telia. Huvudkontoret i Solna är ett riktigt flaggskepp och vi kommer att göra vårt yttersta för att smakupplevelserna i vår restaurang/café/bistro ska höja upplevelsen av kontoret, kommenterar Magnus Wikström, vd Coor i Sverige.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Magnus Wikström, vd Coor i Sverige 
magnus.wikstrom@coor.com eller +46 10 559 50 95

Sofie Schough, kommunikationschef, Coor i Sverige
sofie.schough@coor.com eller + 46 10 559 59 83

 

Som ledande facility management-leverantör, främst inriktad mot integrerade och komplexa helhetsuppdrag (IFM), är Coor med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Coor erbjuder specialistkompetens inom arbetsplatsservice, fastighetsservice och strategiska rådgivningstjänster. Vi skapar värde genom att utföra, leda och effektivisera kundernas serviceverksamheter, så att våra kunder kan fokusera på vad de gör bäst.

Bland Coors kunder finns ett stort antal större och mindre företag och offentliga verksamheter i Norden, bland annat ABB, AB Volvo, Aibel, DNV-GL, E.ON, Ericsson, Equinor, ICA, NCC, PKA (Danska Polisen, Kriminalvården och Åklagarmyndigheten), Saab, Sandvik, SAS, Telia Company, Trafikverket, Vasakronan och Volvo Cars.

Coors verksamhet startade 1998 och är sedan 2015 noterat på Nasdaq Stockholmsbörsen. Coor tar ansvar för den verksamhet som bedrivs i förhållande till kunder, medarbetare och ägare, men också för hur den påverkar samhället och miljön i ett bredare perspektiv.