Framtidens kontor handlar om upplevelser
Med utgångspunkt i visionen att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fulla av glädje – skapar vi det optimala framtidskontoret för Coor.
Läs vår senaste rapportSmart och hållbart, med upplevelse och välmående i fokus
Med utgångspunkt i visionen att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fulla av glädje – arbetar Coor själva med att skapa framtidens arbetsplats i det som kallas ”det nya normala”.
Den nya upplevelsebaserade arbetsmiljön kan inte enbart skapas med hjälp av inredning – utan vi ser till helheten och kombinerar design med framtidens servicetjänster och riktigt smart teknik. Vi låter dessutom Coors arbetsplatsstrateger leda arbetet från början till slut.
Här i ett rätt vanligt kontorshus skapar vi ett rätt ovanligt arbetsliv – smartare, mer hållbart, och fyllt av glädje. Nya kontoret blir också en miljö där vi kan visa, utveckla och testa framtidens servicetjänster, smarta lösningar och innovationer.
En viktig framgångsfaktor är att bygga in och ta höjd för flexibilitet. Behov och förutsättningar ser olika ut idag och i framtiden. Coors huvudkontor ska smidigt och effektivt kunna optimeras för olika medarbetarbehov över tid.


”Flexibilitet är ett nyckelbegrepp för Coors framtida huvudkontor. Vårt nya huvudkontor ska smidigt kunna optimeras för olika medarbetarbehov över tid”
AnnaCarin Grandin
Vd Coor

"Varje ögonblick på kontoret räknas. Vi skapar de bästa förutsättningarna för att kontoret ska vara en värdefull upplevelse för olika personer."
Sara Ericsson
Coors Advisory
”Make every moment matter”
Vårt mål är att skapa en arbetsplats för framtiden där våra medarbetare och besökare får ut det mesta av varje ögonblick. Temat för vårt nya huvudkontor är just ”Make every moment matter”, där arbetsplatsen designas helt utifrån medarbetarnas och gästernas upplevelser. Varje ögonblick räknas och varje stund måste betyda något; från välkomnandet, den första koppen kaffe och när man sätter sig i ett möte… till behovet av bra ljus, fräsch luft och återhämtning, eller möjligheter att hitta kreativa lösningar på problem och smidiga funktioner för digitala samarbeten.


Förstudien är vår trygga utgångspunkt
Coors resa mot framtidens kontor inleddes som vi rekommenderar med en förstudie med dataanalyser av beteendemönster, medarbetarenkäter och djupintervjuer.
Förstudien visade tydliga önskemål. Dessutom kunde vi identifiera fem olika typer av medarbetare, så kallade ”personas” (behovsgrupper). Utifrån dem skapar vi nu de bästa förutsättningarna för att vårt nya huvudkontor ska vara en värdefull upplevelse för deras olika behov, upplevelser och känslor. Varje stund, varje ögonblick räknas.
Upplevelsen skapas utifrån en helhet
För att få till en riktig bra helhetsupplevelse behöver vi se till mer än den fysiska utformningen av kontoret. Med servicetjänster som underlättar vardagen, smarta arbetssätt och genomtänkt arbetsplatsteknik skapar vi en plats som är mer än bara "funktionell och produktiv". En plats som är attraktiv för våra medarbetare.
Det är först när alla fyra perspektiv; plats, service, arbetssätt och teknik kombineras som vi kan skapa en upplevelse som består och som ger besökarna det där lilla extra.

Kajsa Högdahl
Affärsutvecklingschef

Sara Ericsson
Coor Advisory