Customer Experience: ett tankesätt och en attityd
Kraven på en unik kundupplevelse ökar och företag förväntas se sin kund som en person, inte som en del av en målgrupp. Vad förväntar människor sig av framtidens serviceupplevelse och hur kan du som leverantör eller arbetsgivare möta dessa förväntningar?

Vad är Customer Experience?
Kommer det finnas en pulsmätare med artificiell intelligens i framtiden som kan mäta dina känslor och din dagliga form? Och om du känner dig lite nere på väg hem från jobbet kommer en box vänta på dig som innehåller ingredienserna till en brownie? Generation Z är en generation av arbetstagare som i större utsträckning kommer välja arbetsgivare och varumärken baserat på deras värderingar och åsikter, mer så än den konsumentidentitet som finns hos tidigare generationer. Hur måste vi tillsammans med våra kunder utvecklas för att möta framtida medarbetares förväntningar på en bra arbetsplats? Hör futuristen Stefan Hyttfors syn på hur serviceupplevelsen och konsumtion kommer att präglas av sökandet efter en unik kundupplevelse (customer experience).
Coronakrisen påverkar också detta område och kommer att påverka oss under lång tid framöver. Fler branscher arbetar digitalt, nya onlinetjänster växer fram och ökad flexibilitet krävs för både företag och anställda. Kraven på en unik kundupplevelse kommer att öka för varje förändring som tillkommer i samhället. Vad förväntar du dig av framtidens serviceupplevelse?
Customer Experience
Fakta:
Customer Experience, även känd som CX, är kunders helhetsuppfattning om deras erfarenhet av ett företag eller varumärke. CX är resultatet av varje interaktion som en kund har med ett företag, från att navigera på webbplatsen till att prata med kundtjänst och ta emot produkten eller tjänsten som köptes. Allt företag gör påverkar kunders uppfattning och deras beslut att fortsätta komma tillbaka eller inte - så en bra CX är nyckeln till framgång.

Med en bakgrund som journalist och ekonom arbetar Stefan med ämnen som "disruption", beteendeförändring och nästa generationens ledarskap. Hans favoritfråga är ganska enkel: varför inte?