Jobba hos oss

Har du också passion för service? Välkommen till oss på Coor.

På Coor lever vi för service: vi driftar våra kunders fastigheter, vi lagar mat, vi städar, vi välkomnar gäster, vi levererar post och sköter alla andra hundratals tjänster som krävs för att arbetsplatser, industrier och fastigheter ska fungera på bästa sätt.

Hos oss arbetar mer än 10 000 personer med olika bakgrund, erfarenheter och jobbtitlar men med några saker gemensamt – vi trivs bäst när vi arbetar tillsammans, vi gillar att utvecklas och vi ger gärna det där lilla extra. 

Medarbetarna är Coors viktigaste tillgång och för oss är det viktigt att erbjuda en trevlig och trygg arbetsmiljö med schyssta villkor, gott ledarskap och möjligheter till utveckling. Vår ambition är att du som medarbetare ska känna att du inte bara är din jobbtitel, du är mycket mer än så.

Passion för service. Passion för människor.

Möt några av dina framtida kollegor : Klaus, Cathrine, Haben, Jannis och Saana

Jag får se konkreta resultat av mitt arbete varje dag, det tror jag inte alla yrkesgrupper får. Det märks så tydligt när det är rent och fräsch och vi får mycket positiv feedback från kunderna. 

Sedan några månader arbetar jag som servicehandledare för lokalvårdare. Till mina arbetsuppgifter hör att introducera städare och handleda dem. Jag beställer också utrustning och gör kvalitetskontroller. Vid behov städar jag själv, exempelvis om någon blir sjuk.

Jag har jobbat med lokalvård i över tio år. Jag kom till Coor som lokalvårdare för drygt ett år sedan, och nu har jag avancerat till servicehandledare. Utöver mig jobbar det sex lokalvårdare på vår avdelning. Mina kollegor är trevliga och motiverade och vi har ett bra arbetsklimat. Tidigare var städarbete tungt, men det är det inte längre. Arbetsredskapen och maskinerna har utvecklats och gjort jobbet mycket lättare.

Men viktigast för mig är att jobbet aldrig är tråkigt! Alla dagar är olika och jag lär mig hela tiden nya saker här på Coor.

 

Jag är ingen akademiker. Jag är praktisk lagd och vill jobba med människor, det var därför jag blev kock från början. Viktigast för mig är att leverera riktigt bra service – och då behöver jag förstå vad kunden vill ha.  

I mitt arbete som sous-chef är jag restaurangchefens högra hand. Jag jobbar mycket med planering och med att guida personalen, sen beställer jag varor och gör kontorsarbete. Det är väldigt blandat – jag gillar variationen och att jag får ta mycket ansvar.

På Coor finns det inget som heter ”vi brukar göra så”, det finns en framåtanda här och kommer någon på en bra idé är det aldrig långt från tanke till handling. Jag har jobbat här i tre år nu och bara under den tiden har vi utvecklat restaurangen massor. 

Hela teamet är med i planeringen och vi jobbar med menyn varje vecka – vi fortsätter oavbrutet att experimentera. Dessutom kommer vår kreativa kökschef på besök ett par gånger om året. Han uppdaterar oss på de nya trenderna i branschen och hjälper oss i idéarbetet. Vi jobbar också hela tiden med vårt matsvinn och använder oss av lösningar för att minska vår miljöpåverkan. Vi nöjer oss inte. 

Den där optimismen och möjligheten att utvecklas är viktig för mig, men det jag gillar mest med jobbet är mina kollegor. Det är det bästa med Coor, att man tar ett så stort socialt ansvar för sina medarbetare. 

Vi är femton stycken i restaurangen och vi gör allt tillsammans. Då blir det bäst.

Du har bara en chans att göra ett gott första intryck, så mottagandet av gäster är väldigt viktigt. Genom att ge riktigt bra service kan jag som receptionist sätta tonen för hela besöket.

För mig handlar det om att alltid ligga steget före – jag försöker se vad någon vill ha innan personen själv har hunnit formulera det. Det kan vara alltifrån att veta att det ska regna en eftermiddag och fråga kunden om han eller hon vill låna ett paraply, till hur man bemöter besökare när möten blivit försenade.

Jag är en väldigt social person och gillar att engagera mig i det mesta som sker på arbetsplatsen, så därför passar jobbet mig väl. Förutom att möta och ta hand om de besökare som kommer hit handlar mina dagar bland annat om att ta emot post och melj och se till att förfrågningar kommer till rätt person. När sitechefen är borta är det jag som har hand om frågor som gäller matsalen, receptionen och städningen.

Jag fungerar också som en kontaktpunkt för dem som arbetar i huset. Är det något som är fel eller trasigt så kommer personalen ofta till mig och anmäler det – då ser jag till att problemet följs upp. Jag gillar att det alltid finns något att göra och stort utrymme för att ta egna initiativ i mitt jobb. Det är också viktigt för mig att det händer saker, därför passar det mig att Coor ofta utvecklar och förändrar saker, vi vågar prova nya lösningar.   

Viktigast är dock att jag känner att jag blir sedd, både som medarbetare och kollega. Det blir jag här.

Som VVS-tekniker är mitt jobb att lösa problem. Det kan handla om kranar som läcker, toaletter som ska lagas eller element som slutat fungera. Jag har jobbat för privatpersoner tidigare, men jag ville mer – jag vill vara del av någonting större.

Det är stor press här eftersom det inte får bli några fel: Försörjningen till byggnaden måste alltid fungera. Men jag gillar det, jag gillar att ha ett stort ansvar. Jag har blivit van vid att komma med lösningar, det finns inget annat för det måste bli rätt på första försöket. Men vi hjälps åt allihop, man är aldrig ensam vilket känns tryggt. 

På många av mina tidigare arbetsplatser har jag märkt att man stannar i utvecklingen efter ett tag och att varje dag blir likadan. Det är därför företaget måste utvecklas, annars stannar man i sin egen utveckling. Jag vill ha en arbetsledare som utmanar mig och det gör min chef här på Coor. Jag vill inte bara sitta och fika, jag vill jobba stenhårt.

För mig är chefen det bästa med jobbet. Han vågar tänka utanför boxen och får oss att testa nya saker, men förstår samtidigt vad vi håller på med och vad det finns för begränsningar. Han är rättvis och får oss att utvecklas som personer och arbetskamrater. För honom är det heller inte bara jobb, jobb, jobb. Han märker hur vi mår och frågar mig hur jag ser på min framtid – vad jag vill göra härnäst. Han bryr sig, på riktigt.

När jag var liten blev jag plötsligt sjuk. Väl framme på sjukhuset var jag halvt förlamad och de la direkt in mig för borrelia som spridit sig till nervsystemet. Jag blev kvar i tre månader.

Nu är jag tillbaka i sjukhusmiljön, men inte som patient – jag jobbar här. Jag sökte mig till Coor på Nya Karolinska Solna, för att jag ville göra ett jobb som betyder något. För vissa kanske inte det spelar någon roll, men för mig är det viktigt. Sen lockade tekniken och visionerna - det finns en 40-årig plan. Vi har en lång period av utveckling framför oss. 

Jag jobbar med logistik på sjukhuset och det innebär att jag har hand om de robotar som sköter alla transporter. Sjukhuset är 340 000 kvadratmeter stort, en vagn väger 115 kilo. Snart kommer vi kunna sköta 1 600 transporter per dygn här, det skulle aldrig gå utan robotarna.

När folk hör att jag jobbar med robotar så undrar de alltid om jag är ingenjör, men jag kunde inget om robotar när jag började – jag har lärt mig allt här. Så är det på Coor. Det spelar ingen roll vem du är eller vad din bakgrund är, bara du har något att erbjuda idag. Då har du en plats här, du får växa med jobbet. Möjligheterna är öppna för dig.

Alla vi som jobbar på Coor har en särskild energi som vi vill sprida, vi är väldigt positiva. Det är något med sjukhusmiljön – har du en dålig dag så har någon av patienterna det värre och att tänka på det gör mig mer ödmjuk. Här blir jag en bättre människa.

Just nu söker vi fler medarbetare, du hittar alla våra lediga jobb här.
Har du mer allmänna frågor eller vill du komma i kontakt med oss, kan du också maila jobb.se@coor.com.