Outsourcing kundtjänst och svarsservice
Med Coors prisbelönta outsourcing av kundtjänst och svarsservice förbättrar ni er tillgänglighet och frigör tid till det som ni själva gör allra bäst. Vi erbjuder en hög servicenivå, korta svarstider, modern teknik och professionella medarbetare.
Kontakta oss
Så förstår vi er
Kundservice är en viktig konkurrensfördel
Långa kötider, bortkopplade samtal och bristande kunskap som kräver många vidarekopplingar är några exempel på vanliga kundklagomål. Ibland beror det på att företagsledningen inte ser affärsnyttan i kundservice. Det kan också bero på bristande kunskap om vad bra kundservice är, omodern teknik eller att resurser saknas vid många samtal och stor belastning.
I undersökningar framgår det tydligt att kunder rankar upplevelsen av företaget lika viktigt som deras produkt eller tjänst. Dagens kunder är också mer pålästa när de kontaktar ett bolag och förväntar sig snabba, konkreta svar. Det är viktigt att ge ett professionellt bemötande med rätt information via olika kanaler och med attraktiva öppettider.
Allt fler företag inser därför hur till exempel kundservice påverkar den totala kundupplevelsen, varumärket och nya intäkter. Allt fler väljer idag outsourcing kundtjänst för att fokusera vad de gör bäst.


Coor skapar värde
Vi ökar er tillgänglighet
Coor erbjuder dina befintliga och nya kunder en hög servicenivå, korta svarstider, modern teknik och professionella medarbetare. Genom att outsourca kundtjänst blir det inga missade kunddialoger eller affärsmöjligheter.
Vi kan vara på plats hos er eller arbeta på distans, dygnet runt och året om. Coor avlastar er med allt från telefonservice till utvalda områden eller med att helt outsourca kundservice och växelnumret till oss. Vår moderna telefoniplattform kan smidigt integreras med era system för unik tillgång till realtidsdata om er närvaro.
Certifierad och prisbelönt svarstjänst och kundtjänst
Coor är en ledande aktör inom outsourcing kundservice i Sverige. I Borlänge och Stockholm har vi över 300 agenter som svarar på alla nordiska språk.
Vi har vid ett flertal tillfällen vunnit SM i telefoni och vår svarstjänst och kundtjänst är kvalitetscertifierad enligt branschföreningen Kontaktas märkning "Trygg Kundkontakt". Den innebär professionell kundservice och en bra personalpolitik. Arbetsmiljö och glädje är viktiga fokusområden för oss, vilket ger låg personalomsättning och nöjda kunder.
Vi tar helhetsansvar
Tjänstepaket och kundanpassade lösningar inom outsourcing kundtjänst
Coor erbjuder färdiga paket och skräddarsydda lösningar inom outsoucing kundservice. Vi bemannar efter önskad kundservicenivå utifrån antal samtal per dag, önskade öppettider och digitala val (telefon, e-post, social media, chatt, chatbot) för ökad nåbarhet. Välj mellan fast och rörlig prismodell.
Svarstjänst
Vi hanterar meddelanden, besvarar och kopplar samtal. Vår moderna tekniska plattform integreras smidigt med era system för unik tillgång till er realtidsdata för bättre service till era kunder.
Kundtjänst
Vi har kompetensen och systemen för att tillfälligt, helt eller delvis ta över din kundservice. Allt från kundtjänstärenden till mer komplexa uppdrag.
Läs mer
Larm och jourhantering
Vi besvarar larm och joursamtal dygnet runt och agerar enligt våra kunders åtgärdsplan vid felanmälningar och larm som exempelvis vattenläckor och hisslarm.
Coor är en helhetsleverantör inom facility management
Krishantering
Våra agenter står i ständig krisberedskap med etablerade processer och hanterar krissamtal och information enligt kundens uppsatta åtgärdsinstruktioner. Vi agerar filter och minskar onödiga samtal.
Dags för nya utmaningar? Se våra lediga tjänster.
Utveckling från första stund
Ständig utveckling av medarbetare, processer och system
Vi arbetar löpande med att kvalitetssäkra och utveckla våra processer, system och kundkanaler. Alla våra agenter är utbildade inom Coor Service School för ett proffsigt kundbemötande. Vår personal får vidareutbildningar, coachning och kompetensutveckling.
Vi är en komplett leverantör och erbjuder alltid den senaste tekniska lösningarna till bolag som vill outsourca kundservice. Några exempel på smarta lösningar är mjukvaruapplikationen för virtuell kundtjänst, så kallad chatbot, bank-ID legitimering och en smidig integration till våra kunders system för tillgång till realtidsdata om närvaro.


HålLbarhet på riktigt
Långsiktig och genomtänkt
Smart och hållbar service är avgörande för morgondagens attraktiva arbetsplatser. Vi arbetar med långsiktiga kundrelationer, sunda affärsmodeller och personliga kontakter.
Coor väljer alltid miljömärkta material och vi tänker på både våra egna och våra kunders klimatavtryck. Coors verksamhet är miljöcertifierad enligt ISO.
En hållbar arbetsmiljö för våra medarbetare innebär att de mår bra – både idag och på längre. Vi arbetar kontinuerligt med stressminimering, kompetensutveckling och har olika trivselaktiviteter.
Välj rätt leverantör
En komplett leverantör med hög servicenivå
Med vår marknadsledande helhetskompetens, smarta lösningar och höga servicegrad är vår professionella svarstjänst och kundtjänst ett efterfrågat tjänsteområde som växer snabbt inom Coor. Nyckeln till vår framgång är nära partnerskap och långsiktiga relationer med våra kunder, och att vi tar lika väl hand om våra egna medarbetare och är stolta över det värde de tillför.
När svarsservice och kundtjänst ingår som en del i en helhetslösning inom facility management så samlevereras ofta dessa tjänster med andra tjänster för att uppnå lokala synergier. Detta kan till exempel vara receptionstjänster, vaktmästeri eller fastighetstjänster.


Våra nöjda kunder
Coor har många kunder i olika branscher
Coor är servicepartner till hundratals företag och organisationer inom både privat och offentlig sektor i hela Norden. Vi utför enstaka tjänster, eller kombinerar några eller alla FM-tjänster. Ju fler tjänster vi utför, desto smartare är lösningen.
Ge era kunder den bästa upplevelsen
Coor förbättrar er tillgänglighet och kundservicenivå.
Kontakta oss ➝
Jobba hos oss
Dags för nya utmaningar? Och en trygg anställning?
Lediga jobb hos Coor ➝

Jonathan Stenvall
Affärsutvecklare Kontaktcenter