Sök
Språk / Site

Språk

Våra siter

  • Kontakt
  • Språk / Site

    Språk

    Våra siter

Sök

Digitala skyltar: Allt du behöver veta om smarta digitala informationsskärmar

Idag finns det en mängd olika kommunikationskanaler för företag att sprida information genom. Tidningar, reklamblad och affischer var tidigare det dominerande alternativet, medan det nuförtiden är vanligast att använda sig av digitalt material. Det är inte särskilt konstigt egentligen - samma fil går att använda hur många gånger som helst och det är möjligt att använda sig av både rörligt och ljudligt material. Dessutom spenderar människan betydligt mer tid framför dator, TV och mobiltelefon jämför med till exempel tidningar.

Reklam med ljud och rörliga bilder gör det också lättare att fånga en människas intresse och därmed få en ny kund om det är syftet med dina digitala skärmar. De kan alltså hjälpa dig som företagare att förbättra din verksamhet och öka din försäljning, men också att sprida information och budskap till medarbetare och personal. Nedan följer information kring allt du behöver veta om digitala skärmar och de fördelar som följer med dessa.

Vad är digitala informationsskärmar?


En digital skärm är alltså en typ av kommunikationskanal som till exempel kan sättas upp i en verksamhets lokaler eller på en fasad för att sprida ett budskap till kunder eller medarbetare. De kan användas på egen hand med ett unikt budskap eller flera ihop där alla får samma information skickad till sig. Det enda som krävs för att få dem att fungera korrekt är ett trådlöst nätverk samt ett eluttag. Att använda sig av digitala skärmar för reklam och information gör dessutom att du slipper trycka upp stora mängder analogt material, vilket är bra både för miljö och plånbok.

På vilka sätt kan du använda dig av digitala skärmar?


Som tidigare nämnt kan en smart display användas för att presentera erbjudanden eller annonser för att locka eventuella kunder, men också för att sprida information såsom mötestider, event och liknande till företagets anställda. De blir helt enkelt en del av verksamhetens smarta arbetsplatslösningar och går också att koppla samman med de anställdas företagstelefoner om de skulle befinna sig utanför kontoret. Att ha en digital informationstavla i receptionen är också en välkomnande detalj där det passar utmärkt att låta en presentation om företaget eller aktuella händelser rulla.

Varför bör företag använda sig av digitala skyltar?


1. Information


Till att börja med är en digital informationstavla ett utmärkt sätt att sprida information - både till besökande och anställda. Det kan handla om alltifrån små saker som vilket mötesrum som gäller för dagen till stora kampanjer och annonser.

2. Engagemang


Med digitala informationsdisplayer är det också lättare att skapa ett engagemang och få personerna som befinner sig i lokalen medvetna om det händer något speciellt eller vilka annonser som är viktiga för verksamheten för tillfället.

3. Resultat


Med tydlig och iögonfallande information fångar du lättare kundens intresse, vilket förhoppningsvis leder till affärer och ökad försäljning. En informerad personal blir också en effektivare personal och det är inte lika lätt att missa tider eller viktiga sammankomster.

Vilka företag kan dra nytta av digitala informationsskärmar?


Digitala skärmar är en utmärkt kommunikationskanal för en mängd olika företag och organisationer. De kan användas i receptioner, mötesrum, öppna kontorslandskap eller i korridorer beroende på var du vill skapa fokus och vems uppmärksamhet du önskar fånga. Nedan följer exempel på några av de branscher där smarta displayer snabbt blir en viktig del av verksamhetens kommunikation och lokalens fastighetslösningar.

1. Serviceyrken och detaljhandeln


2. Hotell och restauranger


3. Organisationer och industrier


4. Banker och advokatbyråer


5. Hälsokliniker och gym


6. Läroverk och utbildningslokaler


7. Underhållning och rekreationsanläggningar


8. Rese- och turistindustrin


9. Hotellanläggningar



Fördelar med att använda digitala informationsskärmar


Oavsett om du använder dig av en eller flera i din verksamhet finns det en rad olika fördelar att dra nytta av med en smart display, nedan följer några av dem.

1. Visa viktig information


Som tidigare nämnt är de digitala skärmarna en utmärkt kommunikationskanal för företag med främsta uppgift att sprida information till betraktaren. Använd dem för alltifrån mötessammankomster till att informera om en ny stor affär gått i hamn.

2. Perfekt för tidsbegränsad reklam


Ett annat smart användningsområde är att låta skärmarna presentera erbjudanden och reklam som måste ut snabbt och som endast kan visas inom en viss tid. Att vara aktuell och medveten är otroligt viktigt när det kommer till konkurrenskraft för företag. Då kan en digital skärm vara ett bra alternativ om man inte hinner fixa en tryckt annons eller TV-reklam.

3. Engagerande och interaktivt


En annan fördel med att använda digitala skyltar är att det skapar interaktion och engagemang, antingen mellan medarbetarna eller mellan kund och företag. Levande information som bjuder in till kommunikation är oroligt viktigt för en bra relation.

4. Förbättrad försäljning


Som tidigare nämnt är innehåll med ljud och rörliga bilder betydligt mer intresseväckande än tryckt material. Det kan därför vara en smart idé att testa att byta ut affischerna och annonsbladen mot digitala displayer och se vilken positiv inverkan de har på företagets försäljning.

5. Minskar administrationskostnaderna


Tryckt material kostar mycket och kräver att du producerar ett större antal för att de ska nå ut till så många som möjligt. Med en digital skärm kan du däremot använda samma digitala material till hur många enheter du vill. Hitta digitala informationsskärmar hos Coor och låt dem hjälpa dig med en smartare arbetsplats.

6. Möjlighet att använda rörligt material


En digital skylt gör att du kan skapa ett litet filmklipp eller en animation för att fånga intresset hos dina besökare. Lägg gärna till ett passande ljud för ännu större effekt.


Coor kan hjälpa dig med dina digitala kommunikationskanaler och få dem till en naturlig del av arbetsplatsens övriga lösningar. Förutom detta erbjuds du även hjälp och rådgivning inom bland annat energi, fastighetsförvaltning, kontorsservice och säkerhet.

GDPR
Läs Coors data- och sekretesspolicy.

Integritetspolicy

Vi har uppdaterat vår sekretesspolicy för att underlätta för dig att förstå vilken information vi samlar in och varför vi samlar in den. Vi har gjort dessa uppdateringar eftersom nya datasäkerhetsbestämmelser (GDPR) trädde i kraft den 25 maj i Europeiska unionen.

Samtycke till behandlingen av personuppgifter
Personuppgifterna vi samlar är data som tillhandahålls av dig när du fyller i ett kontaktformulär eller prenumerationsformulär på Coors webbplatser. Det är ditt fullständiga namn, din e-postadress och ditt telefonnummer eller postadress (om det finns).

Vad är ändamålet med behandlingen av dina personuppgifter?
Dina personuppgifter krävs för att vi ska kunna skicka marknadsförings- och kommunikationsmaterial såsom pressmeddelanden, nyheter, trender, inbjudningar till evenemang och nyhetsbrev till dig. Vi använder också personlig information för att kontakta dig personligen om du har fyllt i ett kontaktformulär.

Vad är den lagliga grunden för behandlingen av dina personuppgifter?
Behandlingen av dina personuppgifter grundas på att du har samtyckt till behandlingen. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke genom att maila oss på info@coor.com

Information om behandlingen av dina personuppgifter
Vi har genomfört lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter mot bland annat förlust eller olaglig tillgång. Antalet personer med tillgång till dina personuppgifter är begränsade. Endast personer som är associerade med den Coor-webbplats du besökt med som behöver behandla dina personuppgifter i enlighet med ovanstående syften kommer att ha tillgång till dina personuppgifter.

Vi kan också dela dina personuppgifter med andra koncernföretag och leverantörer och affärspartners som utför tjänster på våra vägnar (till exempel servicetekniker från olika leverantörer, till exempel vid felmeddelande om en kaffemaskin).

Dina personuppgifter kan överföras till ett tredjeland, det vill säga ett land utanför EU / EES, i samband med Coors användning av de molnbaserade tjänsterna Office 365 som tillhandahålls av Microsoft Ireland Operations Limited ("Microsoft").

När Microsoft tillhandahåller Office 365-tjänster, hanterar Microsoft kunddata (till exempel e-post, filer) i datacentraler inom EU (för närvarande: Dublin (Irland) och Amsterdam (Nederländerna). Men som en integrerad del av levererar Office 365-tjänsterna, kan vissa begränsade personuppgifter också behandlas i tredjeländer (för närvarande är sådana andra uppgifter huvudsakligen bearbetade i USA och i Kanada). Microsoft har engagerat underleverantörer för sådan databehandling utanför EU och EES.

För att uppfylla tillämpliga dataskyddskrav har Coor genomfört ett databehandlingsavtal med Microsoft och dessutom ingått standardavtalsklausuler ("EU-modellklausuler") med Microsoft. Alla Microsoft-underleverantörer som behandlar personuppgifter i samband med Office 365-tjänsterna är engagerade av Microsoft i enlighet med artikel 11 i EU-modellklausuler.

Dina personuppgifter som används för serviceförfrågningar sparas tills vi inte längre behöver det för att kunna uppfylla din förfrågan.

Dina rättigheter
Du har rätt att veta vilken av dina personuppgifter som behandlas om dig och att be om en kopia av sådan information. Du har rätt till rättelse av felaktiga personuppgifter om dig och i vissa fall begära radering av dina personuppgifter (till exempel om du tar tillbaka ditt samtycke). Dessutom har du rätt att invända mot viss behandling av dina personuppgifter och begära begränsning av behandlingen av dina personuppgifter. Observera att begränsning eller borttagning kan leda till att vi inte kan uppfylla våra åtaganden. Du har också rätt att ta emot personuppgifterna om dig i maskinläsbart format samt att skicka dessa data till en annan datakontrollant.

Om du har några invändningar eller klagomål med hur vi behandlar dina personuppgifter har du rätt att anmäla detta till Säkerhetsverket som är tillsynsmyndighet för vår behandling av personuppgifter.

Om du har frågor om hur vi behandlar personuppgifter om dig, är du välkommen att kontakta oss på info@coor.com.