Coor växer i Västerås – etablerar nytt telefonicenter

Sedan 2002 har Coor framgångsrikt drivit telefonistservice och kundtjänst från företagets kontaktcenter i Borlänge. Nu växer verksamheten och Coor etablerar ytterligare ett kontaktcenter i Västerås.

Coor är en av Sveriges ledande leverantörer av telefonistservice och kundservice. Kunderna finns både inom privat och offentlig verksamhet och servas genom kontaktcentret i Borlänge, samt på plats hos våra kunder i Stockholm, Uppsala och Linköping. Idag sysselsätter verksamheten nästan 300 medarbetare och för att möta kundernas växande behov etablerar Coor nu ytterligare ett kontaktcenter i Västerås. Verksamheten i Västerås kommer att fungera ihop med centret i Borlänge, vilket ger en total kapacitetsökning och redundansförstärkning. Det nya kontaktcentret beräknas vara i drift under oktober.

 

-          Det känns riktigt bra att vi växer verksamheten till Västerås. Vi har haft en positiv dialog med näringslivskontoret Invest Västerås och jag ser fram emot att börja anställa medarbetare till den nya verksamheten, säger Maria Sjödin, chef för Coors kontaktcenter. Genom att bredda oss geografiskt kan vi vara attraktiva för fler medarbetare och det känns bra. Vi behöver växa och bli fler!

 

-          Coor har en välrenommerad kontaktcenterverksamhet. Exempelvis har samtliga regioner som anlitat en extern leverantör av telefonisttjänster valt att samarbeta med Coor. Det är en fin kvalitetsmätare och jag är övertygad om att det nya kontaktcentret i Västerås kommer att ge oss ytterligare muskler att fortsätta växa och utveckla verksamheten, säger Magnus Wikström, vd Coor i Sverige.

 

-          Vi är mycket glada över att Coor beslutat sig för att öppna ett nytt kontaktcenter i Västerås. Att ett ledande telefoni- och kundserviceföretag väljer Västerås ger nya jobb- och karriärmöjligheter för våra invånare och ett mer diversifierat näringsliv, säger Torbjörn Bengtsson, etableringschef, Invest Västerås.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:


Maria Sjödin, Sitechef Kontaktcenter

maria.sjodin@coor.com  eller 010-559 75 10

 

Magnus Wikström, vd Coor i Sverige 

magnus.wikstrom@coor.com eller 010-559 50 95

 

Sofie Schough, kommunikationschef, Coor i Sverige

sofie.schough@coor.com eller 010-559 59 83

 

Torbjörn Bengtsson, etaberingschef, Invest Västerås
torbjorn.bengtsson@vasteras.se eller 021-39 01 45

 

 

 

Som ledande facility management-leverantör, främst inriktad mot integrerade och komplexa helhetsuppdrag (IFM), är Coor med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Coor erbjuder specialistkompetens inom arbetsplatsservice, fastighetsservice och strategiska rådgivningstjänster. Vi skapar värde genom att utföra, leda och effektivisera kundernas serviceverksamheter, så att våra kunder kan fokusera på vad de gör bäst.

 

Bland Coors kunder finns ett stort antal större och mindre företag och offentliga verksamheter i Norden, bland annat ABB, AB Volvo, Aibel, DNV-GL, Ericsson, Equinor, ICA, Karolinska Universitetssjukhuset i Solna, NCC, PKA (Danska Polisen, Kriminalvården och Åklagarmyndigheten), Saab, Sandvik, SAS, Telia Company, Trafikverket, Vasakronan och Volvo Cars.

 

Coors verksamhet startade 1998 och är sedan 2015 noterat på Nasdaq Stockholmsbörsen. Coor tar ansvar för den verksamhet som bedrivs i förhållande till kunder, medarbetare och ägare, men också för hur den påverkar samhället och miljön i ett bredare perspektiv. Läs mer på www.coor.se