Språk / Site

Språk

Våra siter

  • För investerare
  • Kontakt
  • Språk / Site

    Språk

    Våra siter

”Personalen är i fokus”

Paulina Olander jobbar som kundkommunikatör på Coors kontaktcenter i Borlänge. Det är ett varierande jobb som innebär att hon svarar på hundratals samtal varje dag för olika kunder. Hon uppskattar omväxlingen i jobbet och att Coor satsar på personalens välmående.

Berätta, vad gör en kundkommunikatör?

– Jag svarar i telefon för våra olika kunder, som kan vara kommuner och företag. Jag hjälper också till med fakturor, anställda som kan ha problem med tidrapportering eller bostadsbolag som vill göra felanmälningar. Det är verkligen superkul, man vet aldrig vad dagen bjuder på. Det händer nya saker varje dag. Jag jobbar 75 procent och svarar på ungefär 300–400 samtal varje dag.

Hur var det att börja jobba på Coor?

– Jag jobbade tidigare som säljare på Ikea och då hade jag en annan typ av kundkontakt. Jag visste inte riktigt vad jag gav mig in på när jag sökte jobbet på Coor, men jag behövde ett jobb som passade livet bättre. Här funkar det bra med schemaläggning och önskemål. Man trivs mer på jobbet när allt funkar runt omkring.

När Paulina sökte jobbet hos Coor var hon inte helt säker på vad jobbet som kundkommunikatör innebar:

– Efter två veckors utbildning insåg jag att jobbet var betydligt större än vad jag först trott. Det är mycket man ska veta och kunna när man sitter i växeln. Jag hade tänkt att dagarna skulle se ganska lika ut. Men alla uppdrag är så levande, teknik ändras och vi anpassar oss efter kunderna. Efter mina år på Ikea var jag ganska bortskämd så jag hade höga förväntningar när jag kom till Coor. Jag tycker verkligen att Coor lever upp till det. Personalen är i fokus och det är tydligt att personalen medverkar till Coors framgång.  

Finns det några utmaningar i jobbet?

– Det kan absolut vara utmanande och vissa samtal kan vara jobbiga. Vi hanterar olika typer av människor som är i olika situationer i livet. En väldigt stor del av utbildningen är hur man bemöter människor. När man pratar med någon i telefon kan man inte läsa av kroppsspråket, då behöver man jobba med tonläge. Det kan vara svårt att läsa av en människa i början av ett samtal, men det lär man sig.

Vad gör att du trivs så bra på Coor?

– Jag tycker verkligen om de olika uppdragen. Jag jobbar med olika typer av telefonistarbete och får ombyte. Sen har jag jättefina kollegor och en bra ledning. Vi har också något vi kallar för en målgrupp här på jobbet. Målgruppen anordnar olika aktiviteter med olika teman, det kan vara en julfest, en temadag eller att vi lyfter viktiga saker som bröst- och prostatacancer.

Januari 2024